Sosyal Medya

Makale

Ayasofya Kararı Üzerine

Ayasofya açıldı.

Lehte ve aleyhte yazılan çok şey var.

Maalesef yine olayı aslıyla (Ayasofya'nın kendisiyle) değil öznesiyle (yani Cumhurbaşkanı Erdoğan üzerinden) konuştuğumuz için verilen tepkilerin mantıktan ziyade duygusal yanı ağır basıyor.

Ayasofya'nın açılması kararı, siyasi ve sembolik anlamda çok önemlidir:

Daha düne kadar Amerika'dan/Batıdan habersiz tuvalete gidemeyen bir Türkiye'nin bugün bütün Hristiyan/Ortodoks alemine rağmen bu kararı alması bağımsızlığı adına çok büyük bir anlam ifade ediyor.

İspanya'da başta Kurtuba (Cordoba) Cami olmak üzere onlarca Cami Kiliseye çevrilmişken; Yunanistan ve Bulgaristan'da yine onlarca cami kapatılmış veya ibadete izin verilmiyorken Hristiyan âlemine diplomatik bir karşılık olmak üzere Ayasofya'nın camiye çevrilmesi elbette Müslümanlık onuru açısından anlamlıdır.

Bu açıdan bakıldığında alınan karar sevindiricidir. Kararı alanları tebrik etmek lazım.

Ne kadarı doğru bilmiyorum ama rivayetlere göre Ayasofya'nın ibadete kapatılması Lozan görüşmelerinde alınan bir kararmış.

Nitekim Ayasofya'da topluca namaz kılmak için verilen tarih (24 Temmuz) çok anlamlı. 

24 Temmuz Lozan Antlaşmasının imzalandığı gündür.

Tabii burada bazı şeyleri de gözden kaçırmamak lazım.

Daha önce de Ayasofya'nın ibadete açılması için birkaç defa mahkemeye gidilmesine rağmen aynı yasalara göre ret kararı veren hukuk sistemine/hukukçulara sormak lazım değil mi?

"Dün de yaslar aynıydı, bugün de; değişen ne oldu da dün ret verdiğinize bugün evet dediniz...!"

Belki bazılarımız kabullenmeyecektir ama bana göre, Derin Kemalist Devletin onayı olmasa sadece Erdoğan'ın istemesiyle bu karar çıkmazdı.

Kemalist Sistemin onayı varsa (ki ben olduğuna inanıyorum) bu onayın İslami bir endişeyle olmadığına inanıyorum. O zaman niçin evet dedi?

Ayasofya'nın açılmasına rövanşist bir bakış açısıyla, Hristiyan alemine attığımız gol diye bakarsak dini anlamda kazancımız değil kaybımız olur.

İslam'ın amacı insanları hidayete erdirmek, cennete ulaştırmaktır.

Rövanşist mantık bunun tersidir; amacı cehenneme göndermektir.

İslam'da kısas vardır intikam yoktur.

Aradaki bu inceliği anlayabilseydik bugün Batı için İslamofobia'yı değil kitleler halinde İslam'a giren insanları konuşuyor olurduk diye düşünüyorum.

Benim için Ayasofya'nın açılması siyasi ve sembolik açıdan önemli, mabet olarak fazla önemi yok.

Çünkü Ayasofya'nın şu anki haliyle içinde namaz kılınması fıkhi açıdan tartışmalı.

Şahsen o resim ve mozaik figürlerin olduğu ortamda kılacağım namazın sıhhatinden şüphe ederim.

Bazılarımız "Ayasofya Kılıç" hakkıdır diyor.

570 yıl önce bitmiş gitmiş bir işi bugün konuşmayı anlamsız bulurum. Lakin İslam'da "Kılıç Hakkı" diye bir şey görmedim.

Eğer öyle olsaydı Hz Ömer Kudüs'ü fethettiğinde Kıyamet/Kurtuluş Kilisesini alıp cami yapmaya pek ala gücü yeterdi. 

Bunları niye yazdım?

Batı Emperyalizmi son 40 yıldır Huntington'un "Medeniyetler Çatışması" tezi üzerinden yürüyerek Ortadoğuyu ateşe verdi.

Dini, mezhebi, etnik ve kültürel çatışma bize bir fayda sağlamaz; sadece leş kargalarına hizmet ederiz.

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.

window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-57160306-1');
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-57160306-1');