Sosyal Medya

Güncel

Binali Yıldırım: 4 saat uyuyorum, başladığım işte hiçbir zaman isteksiz olmam

AK Parti tarafından İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanlığı'na aday gösterilen Binali Yıldırım, görev için isteksiz olduğu yönündeki iddiaya "Ben 4 saat uyku uyuyorum. Nasıl isteksizlik anlamadım. Sabahın erken saatlerinde meydanlara iniyorum, yarı gecede ancak tamamlıyoruz. Bunlar tamamen bazı çevrelerin uydurduğu şeyler" yanıtını verdi.

AK Parti tarafından Ä°stanbul BüyükÅŸehir Belediye (Ä°BB) BaÅŸkanlığı'na aday gösterilen Binali Yıldırım, Demirören Haber Ajansı (DHA) muhabirinin sorularını yanıtladı.

"Gençlerin sizin için nasıl bir önemi var?" ÅŸeklindeki soruya Yıldırım, "Vizyonumuz Ä°stanbul 4.0. Bu 'akıllı ÅŸehir yönetimi' demek. Akıllı ÅŸehir yönetimi demek; biliÅŸim, yazılım, kodlama, yapay zeka demek. Bütün bu iÅŸlerin ustası da gençler. Dolayısıyla yeni dönemde Ä°stanbul'un 2023 hedeflerine giderken en fazla ihtiyacı olan kaynak gençlerdir. Gençlerimize Ä°stanbul'un büyük verisini analiz etme, yazılım yapma ve ÅŸehrin sorunlarını çözmede büyük ihtiyacımız olacak" dedi.

BAYRAMPAÅžA BÄ°LGÄ° VE TEKNOLOJÄ° ÜSSÜ

"Gençlere her türlü desteÄŸi vereceÄŸiz" diyen Yıldırım, "BayrampaÅŸa'daki Bilgi ve Teknoloji Üssü'nde gençlerimize kabiliyetlerini gösterme ÅŸansı sunacağız. 'Fikir onlardan destek bizden' diyerek, parasal olarak da destekleyeceÄŸiz. Gençler, hem iÅŸ, güç sahibi olacaklar hem de Ä°stanbul'un daha kolay, yaÅŸanabilir, yaÅŸam kalitesi yüksek bir ÅŸehir olmasına katkı saÄŸlayacaklar" ifadelerini kullandı.

'GERÇEK ANKET 31 MART'TA SANDIKTAN ÇIKACAK'

Binali Yıldırım, anketlerle ilgili soruya "Muhalefet 14 seçim oldu, hepsinde seçim yaklaÅŸtıkça aynı ÅŸeyi söylediler. Biz meydanlardayız, insanlarla iç içeyiz. GördüÄŸümüz manzara hiç de onların dediÄŸi gibi deÄŸil. Kaldı ki gerçek anket 31 Mart'ta sandıktan çıkacak. Ä°nÅŸallah Ä°stanbul için çok güzel bir sonuç alacağız. Ä°stanbulluların desteÄŸini alacağız buna inanıyoruz" diye yanıt verdi.

'NASIL Ä°STEKSÄ°ZLÄ°K ANLAMADIM'

Yıldırım, adaylık sürecinin baÅŸlarında isteksiz olduÄŸu yönündeki iddiaların sorulması üzerine ise, "Ben 4 saat uyku uyuyorum. Nasıl isteksizlik anlamadım. Sabahın erken saatlerinde meydanlara iniyorum, yarı gecede ancak tamamlıyoruz. Bunlar tamamen bazı çevrelerin uydurduÄŸu ÅŸeyler. Ben baÅŸladığım bir iÅŸte hiçbir zaman isteksiz olmam. Karar verdik, Ä°stanbullulara hizmet etmek için yola çıktık. Evvel Allah her gün biraz daha Ä°stanbul'un her köÅŸesini, yerini dolaÅŸarak, bütün Ä°stanbullularla buluÅŸarak, çok daha keyifli, heyecanlı, verimli bir kampanya yürüteceÄŸiz" yanıtını verdi.

'KANAL Ä°STANBUL'U HÜKÜMETÄ°MÄ°ZLE BÄ°RLÄ°KTE GERÇEKLEÅžTÄ°RECEĞİZ'

Yıldırım, "Ä°stanbul için çılgın projeniz var mı?" sorusu da "Ä°stanbul'da pek çok mega proje hayata geçirdik. Marmaray, Avrasya Tüneli, dünyanın en büyük Ä°stanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, hızlı tren, Osmangazi Köprüsü, diÄŸer tüneller, yollar yapıldı. BaÅŸlamayan bir proje, büyük proje Kanal Ä°stanbul. inÅŸallah onu da hükümetimizle beraber gerçekleÅŸtireceÄŸiz" ÅŸeklinde yanıt verdi.

'YEŞİL KORÄ°DORLAR AÇACAÄžIZ'

Çevre Mühendisleri Odası'nın 2018 'in Türkiye Hava KirliliÄŸi raporunda en kirli havanın Ä°stanbul'da olduÄŸuna yönelik raporunun sorulması üzerine Binali Yıldırım, "Bu doÄŸal çünkü, büyükÅŸehirlerde hava kirliliÄŸi küçük ÅŸehirlere göre daha fazladır. Ä°stanbul'da yaklaşık 4 milyon araç var. Bunun 3 milyonu her gün trafiÄŸe çıkıyor, yoÄŸun bir ÅŸehir. Ama Ä°stanbul emsallerine göre hava kirliliÄŸi nispeten daha az olan bir ÅŸehir. Bütün bunlara raÄŸmen tabii ki yapacağımız iÅŸler var. Alternatif, yenilenebilir enerji kaynaklarını daha çok kullanacağız. Sıfır Atık projesiyle dönüÅŸümü saÄŸlayacağız. Daha çok yeÅŸil alan yapacağız. YeÅŸil koridorlar açacağız. Bu açtığımız yeÅŸil koridorlar Ä°stanbullular için yaÅŸam alanı ÅŸekline dönüÅŸecek. Böylece yapılaÅŸma ile yeÅŸil dengesini daha da arttırmış olacağız. Bu tabii hava kirliliÄŸini de azaltmış olacak. Yapacağımız bir çok iÅŸ var" diye konuÅŸtu.

'Ä°STANBUL KONUÅžULSUN Ä°STÄ°YORUZ'

Seçim sürecindeki 'beka' tartışmalarıyla ilgili deÄŸerlendirilmesinin sorulması üzerine Yıldırım ÅŸöyle konuÅŸtu:
"Bu bir yerel seçim, bu seçimde yerel yöneticilerimizi seçeceÄŸiz. Dolayısıyla kampanyada yerel sorunların ve projelerin konuÅŸulmasını arzu ediyoruz. Kampanyamızı da buna göre yürütüyoruz. Ä°stiyoruz ki Ä°stanbul'un konuları genel siyasetin gölgesinde kalmasın. Tabii ki genel siyasette 'beka' tartışmaları olacaktır. Beka tartışmalarının temelinde Türkiye'nin hassas olduÄŸu konular var. Kimin kiminle ittifak yaptığı ortada, tüm bunlar olunca Cumhur Ä°ttifakı olarak, ülkenin birliÄŸi, bütünlüÄŸü, bayrak, toprak, millet, devlet gibi kavramlarımıza yönelik bazı tehditleri liderlerin CumhurbaÅŸkanımızın, Devlet Bahçeli'nin meydanlarda dile getirmesi gayet doÄŸal"

'Ä°STANBUL'UN TARÄ°HÄ°NÄ° 8 BÄ°N 500 YILA ÇIKARDIK'

Yıldırım, geçen günlerde yaptığı "Paris'te Louvre varsa Ä°stanbul'da Yenikapı olacak" açıklamasıyla ilgili soruya, "Marmaray'ı yaparken Yenikapı'da yaptığımız kazılarla Ä°stanbul'un tarihini 2 bin 500 yıldan 8 bin 500 yıla çıkardık. Gördük ki Ä°stanbul düÅŸündüÄŸümüzden çok daha zengin hazineleri olan bir ÅŸehir. Bu kazılardan çıkarılan 40 bine yakın eseri sergileyeceÄŸimiz, tüm dünyaya, bütün ziyaretçilere göstereceÄŸimiz bir arkeoloji müzesi hemen Yenikapı Marmaray istasyonunun yanında yapılacak" diye yanıt verdi. Yıldırım, "Proje hazırlandı, tüm hazırlıklar tamam. Ä°stanbul'un deÄŸerine deÄŸer katacak, güzel bir müze olacak. Seçimlerden sonra inÅŸallah Ä°stanbullular bize yetki verdiÄŸi zaman ilk baÅŸlayacağımız iÅŸlerden biri olacak" dedi.

'EN ÇOK MERAK EDÄ°LEN 5'Ä°NCÄ° ÅžEHÄ°R Ä°STANBUL'

Projenin Ä°stanbul'un turizm potansiyeline etkisine yönelik soruya ise Binali Yıldırım, "Ä°stanbul'un birçok zenginliÄŸi var. Ä°stanbul adeta açık hava müzesi. Üç medeniyete ev sahipliÄŸi yapmış bir ÅŸehir. Ä°stanbul, turistlerin dünyada en fazla görmek istediÄŸi, merak ettiÄŸi 5. ÅŸehir. Arkeoloji Müzesi ve diÄŸer kruvaziyer limanı gibi tesislerimizi, fuar, kongre merkezi de yapmak suretiyle Ä°stanbul'daki turist sayısını 5 yıl içerisinde 22 milyona çıkarmayı hedefliyoruz" ÅŸeklinde yanıt verdi.

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.